Faktura frågor

Om du inte valt något betalningssätt skickar vi en faktura till dig varannan månad och du betalar via bankgiro.

Månadsfakturering

Vill du ha månadsfakturering kontakta Kundservice telefon 0303-23 93 00.

Om du vill kan du även välja att betala med e-faktura eller autogiro.

E-faktura

E-faktura innebär att vi elektroniskt skickar fakturan till din internetbank. E-fakturan innehåller samma uppgifter och kommer med samma tidsintervall som dina tidigare fakturor. Du får ett meddelande på din internetbank när du har en faktura att betala. Då kan du välja att antingen godkänna direkt eller att titta på fakturaspecifikationen innan du godkänner fakturan. För att du skall kunna betala med e-faktura krävs att du är ansluten till en internetbank. Logga in på internetbanken, välj ”Anmälan e-faktura”, sök efter Kungälv Energi AB och anmäl dig.

Autogiro

Med autogiro dras fakturabeloppet automatiskt från ditt konto på förfallodagen. Fakturan skickas till dig som vanligt, men utan inbetalningskort. På fakturans inbetalningskort står textraden, ”Beloppet dras via autogiro”. På kontoutdraget från din bank får du en bekräftelse på att fakturan är betald.

Du ansöker om autogiro genom att fylla i en blankett som du kan ladda ner via länken nedan eller beställer via vår kundservice, kontakt via info@kungalvenergi.se eller telefon 0303-23 93 00.

Blankett för autogiroanmälan - Medgivande till kontonummer

E-postfaktura

Miljövänligt och enkelt. Nu har du möjlighet att få e-postfaktura hos oss. I stället för en pappersfaktura kommer din faktura direkt till ditt e-postkonto. Anmälan gör du enkelt genom att maila din e-postadress och ditt kundnummer till info@kungalvenergi.se och skriv att du vill ha e-postfaktura.

 

  

 

 

  Sidan uppdaterades: